بخش اسپیکینگ تافل : انواع تسک ها در اسپیکینگ تافل

سؤالات اخیر اسپیکینگ تافل

بخش اسپیکینگ تافل

در بخش اسپیکنیگ تافل شما 20 دقیقه فرصت دارید تا 6 تسک را انجام دهید. این شش تسک را می توان به سه نوع مختلف تقسیم کرد. در ادامه انواع آن را بهمراه نمونه سوال بررسی میکنیم. بخش اسپیکینگ تافل برای برخی ترسناک است چراکه شما با یک شخص صحبت نمیکنید، بلکه باید صدای خود را ضبط کنید. این بخش توانایی شما را در برقراری ارتباط در محیطهای آکادمیک می سنجد. نمره شما براساس اینکه چقدر کامل پاسخ داده اید، پاسختان واضح و coherent بوده است یا خیر، و همچنین گرامر و واژگانتان محاسبه می شود.

 

انواع تسک ها در اسپیکینگ تافل

در این بخش از آزمون شما باید 6 تسک که در قالب سه نوع مختلف ارائه می شود را انجام دهید. بطور کلی می توان این تسک ها را به دو دسته independent و integrated تقسیم کرد. در تسکهای independent تنها با اسپیکینگ سروکار دارید اما در تسکهای integrated شما با ریدینگ و/یا لیسنینگ هم سروکار خواهید داشت.

نوع اول : independent speaking tasks

دو تسک اول از نوع مستقل هستند. این تسک ها بر روی نظرات، تجربیات و پاسخ های خود داوطلب تمرکز می کند. شما 15 ثانیه وقت دارید تا آماده شوید و 45 ثانیه برای پاسخ گویی وقت خواهید داشت. نمونه سوال زیر را برای آشنایی بیشتر بخوانید.

If friends from another country were going to spend time in your country, what city or place would you suggest they visit? Using details and examples explain why.

Preparation time: 15 seconds

Response time: 45 seconds

سوالات این بخش از اسپیکینگ معمولا به دو صورت طرح میشوند:

  • انتخاب یک گزینه (مانند نمونه بالا). در این نوع شما باید سریع یک گزینه را انتخاب کنید و راجع به همان توضیح دهید.
  • انتخاب دو گزینه: در این نوع شما باید از میان دو گزینه یکی را که بنظرتان بهتر است انتخاب کنید و بعد انتخابتان را ساپورت کنید.

نوع دوم: integrated speaking task with reading and listening

در تسک های سوم و چهار بخش اسپیکینگ تافل، شما باید ابتدا یک متن را بخوانید سپس به یک صوت گوش دهید و پس از آن نوبت شماست که براساس آنچه شنیده و خوانده اید، به تسک پاسخ دهید. زمان بندی بصورت زیر است:

Reading Time: 45 seconds

Listening Time: Varies, but about 60 seconds

Preparation Time: 30 seconds

Speaking Time: 60 seconds

نمونه سوال زیر را بخوانید. ابتدا متن است سپس متن فایل صوتی و در پایان هم سوالی که شما باید پاسخ دهید. در تسک سوم معمولا موضوع برسر مشکلی در محیط دانشگاه است که میتواند راجع به کلاسهای فوق برنامه یا سلف و … باشد. بطور کلی معمولا وظیفه شما این است که نظر یکی از اسپیکرها در فایل صوتی را خلاصه کنید و توضیح دهید. (مانند نمونه سوال زیر). اما در تسک چهارم با وجود اینکه فرمت به همین شکل است، موضوع معمولا درمورد یک lecture است. بخش ریدینگ معمولا از یک کتاب درسی است که مفهومی را توضیح میدهد. بخش صوتی معمولا یک استاد است که درحال توضیح آن مفهوم است. و سوالی که شما باید پاسخ دهید این است که مفهومی که در کلاس بحث شد را توضیح دهید.

 

بخش اسپیکینگ تافل ، تسک سوم

بخش اسپیکینگ تافل ، تسک سوم
بخش اسپیکینگ تافل ، تسک سوم

نوع سوم : integrated speaking task with listening only

در تسک های پنجم و ششم، شما به یک فایل صوتی گوش می دهید و سپس به سوالی در مورد آن پاسخ می دهید. زمان بندی این تسک ها بصورت زیر است:

Listening Time: Varies, but about 60-120 seconds

Preparation Time: 20 seconds

Speaking Time: 60 seconds

موضوع تسک پنجم معمولا یک مشکل در محیط دانشگاه است مانند موضوعات تسک سوم. در مکالمه دو دانشجو در مورد آن مشکل و راه های حل آن صحبت میکنند. شما باید مشکل و راه حل ها را توصیف کنید و بعد یکی از راه حل ها را که بنظرتان بهتر است انتخاب کنید و سپس توضیح دهید چرا آن راه حل را انتخاب کرده اید.

مانند نمونه زیر:

بخش اسپیکینگ تافل : تسک پنجم
بخش اسپیکینگ تافل : تسک پنجم

 

در تسک ششم، فرمت یکسان است اما موضوع در مورد یک lecture است. شما به یک استاد که موضوعی را توضیح می دهد گوش میکنید و سپس باید یکی از بخش های آن lecture را توضیح دهید. معمولا باید مثال یا اطلاعات خاصی که استاد ذکر کرده است را در پاسخ خود بگنجانید.

 

در تمامی این تسک ها شما می توانید یادداشت برداری کنید. برای آمادگی بهتر برای این بخش حتما باید نمونه سوالات فراوانی را کار کنید.

مطالب زیر نیز ممکن است کمک کننده باشند:

 

ویدیو آموزشی: مهارت های گفتاری تافل – قسمت اول Speaking Questions: 1 & 2: Independent
کتاب Speaking and Writing Strategies for the TOEFL iBT
۵ نمونه سوال آزمون اسپیکینگ تافل همراه با پاسخ
مهارت نت برداری در آزمون های تافل و آیلتس

 

 

Leave A Reply