مراحل ثبت نام آزمون PTE

آزمون PTE

بر خلاف آزمون های IELTS و TOEFL-iBT که امکان برگزاری در ایران را دارند، آزمون PTE  در داخل کشور برگزار نمیشود. از این رو ، برای شرکت در این آزمون می بایست به کشورهای دیگر سفر کنید. در حال حاضر این آزمون در کشور های آذربایجان، عراق، ترکیه و امارات متحده عربی برگزار می‌شود. با مراجعه به لینک https://pearsonpte.com/the-test/test-centers-and-fees/ میتوانید کشور مورد نظر خود برای آزمون را جستجو کنید و هزینه ها و تاریخ های برگزاری آزمون را پیدا کنید.

منابع کامل آزمون PTE را از اینجا تهیه کنید.

 

 

در صورت داشتن مستر كارت فيزيكي و امکان پرداخت آنلاین، پروسه ثبت نام و پرداخت را از طریق سایت pearsonpte.com تکمیل نمایید. در غیر این صورت، پس از ایجاد حساب کاربری در این سایت، روند پرداخت و ثبت نام آزمون PTE در تاریخ و مرکز مورد نظر خود را از طریق سایت tehranpayment.com دنبال کنید. وارد لینک https://www.tehranpayment.com/payment/Other/PTE-registeration شوید، اطلاعات حساب کاربری خود را در فرم مربوطه وارد کرده، و سفارش خود را ثبت نمایید.

توجه داشته باشید که بهترین زمان ثبت نام، یک هفته تا حداکثر سه روز پیش از برگزاری آزمون میباشد که در حالت آخر ثبت نام شما با تاخیر تلقی شده و باید هزینه بیشتری بابت آن بپردازید. نکته مهم دیگر در مورد ثبت نام از طریق سایت tehranpayment.com این است که سفارش‌های آنلاین مطابق با جدول زمانی زیر انجام می‌شوند.

 

 

در ادامه به توضیح روند ثبت نام در آزمون PTE خواهیم پرداخت:

  1. ابتدا وارد لینک https://pearsonpte.com/book-now/ شوید. در انتهای صفحه گزینه Sign in را انتخاب کنید. در صورتی که از قبل حساب کاربری دارید، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد شوید. در غیر این صورت، با کلیک کردن بر روی گزینه Create a web account در سمت راست صفحه اقدام به ایجاد حساب کاربری نمایید.

 

 

 

 

 

  1. در مرحله بعد، برای پذیرفتن شرایط و ضوابط محرمانه بودن اطلاعات روی گزینه Yes, I agree to the policies (مشخص شده در عکس زیر) کلیک کنید.

 

 

  1. اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید. دقت کنید اطلاعات هویتی خود شامل “نام”، “نام خانوادگی” و “تاریخ تولد” را دقیقا مطابق با گذرنامه خود وارد نمایید، چون این تنها بخشی از حساب کاربری شماست که غیر قابل تغییر است و علاوه بر این مهمترین بخش آن نیز می‌باشد. درصورتی که هنوز گذرنامه ندارید باید دقت کنید که اطلاعات را به گونه‌ای وارد نمایید که بعداً بتوانید مطابق این اطلاعات، جهت دریافت گذرنامه اقدام فرمایید. در قسمت های بعدی آدرس و اطلاعات دیگر خود را وارد کنید.

 

 

 

 

  1. در صفحه بعد روی لینک PTE-A: Pearson Test of English Academic کلیک کنید.

 

 

 

  1. سپس، بر روی نوشته Schedule this exam در سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

  1. در صفحه ی جدید، سوالات را با توجه به اطلاعات شخصی خویش پاسخ دهید. دقت داشته باشید که سوالات ستاره دار باید حتما پاسخ داده شوند.

 

 

 

 

  1. به سوالات مشخص شده جواب دهید و در آخر گزینه NEXT را انتخاب کنید

 

 

 

 

  1. در صفحه بعد، در قسمت Find test centers near ، عبارات نوشته شده را پاک کرده و کشور مورد نظر مثلا Istanbul را تایپ کنید و سپس روی دکمه جستجو کلیک کنید.

 

 

 

 

  1. مرکز آزمون دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

 

 

  1. روز و ساعت مناسب خود را انتخاب کنید.

 

 

 

  1. سفارش خود را مرور و مبلغ هزینه آزمون را مشاهده کنید.

 

 

 

  1. اطلاعات شخصی خود را بازبینی و تایید کنید.

 

 

 

 

 

  1. شرایط کنسل کردن آزمون را مطالعه کنید و موافقت خود را با انتخاب گزینه I have read and agree to the PTE Academic listed above اعلام نمایید.

 

 

 

 

  1. با انتخاب یکی از روش های پرداخت، یا با مراجعه به سایت * Tehranpayment.com هزینه آزمون را پرداخت کرده و ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

*مراجعه شود به اول صفحه

 

Leave A Reply