هوتن – کانادا – ویزای کار

Canada تجربه مهاجرت به کانادا

1. اول از همه اینکه خیلی از بچه‌های که هدف مهاجرت دارند درگیر این موضوع می‌شن که با چه امکانات مالی می‌توانند به کشور مقصد بروند. متاسفانه بعضی از دانشجوهامون که برآورد هزینه‌های کامل نکرده بودند، مجبور شدن که از کشور مقصد برگردند. با معرفی اجمالی در مورد رشته تحصیلی، نام شهر و کشور مقصدتون چه توصیه‌ای در این زمینه به بچه‌های ایران دارید؟

من دانشجویی نیامده ام بلکه مهاجرت بصورت نیروی کار ماهر انجام داده ام ، اما بدون شک وضعیت کار در کانادا در حال حاضر اصلاً خوب نیست و خیلی از مهاجران دچار بحران مالی هستند.

 

2. این روزها، تو اینترنت اطلاعات موثقی در مورد مهاجرت نمی‌تونیم پیدا کنیم. بعضی از بچه‌ها با این دید تصمیم به رفتن می‌گیرند که کشور مقصدشون آرمان شهر هست و هیچ تصویری از مشکلات پیش رو ندارن. اگر بخواهید از خوبی‌ها و بدی‌های کشور مقصدتون به ما بگید و بچه‌های ایران رو راهنمایی کنید، چه مواردی را می‌توانید بهشون گوش زد کنید؟

آرامش و قانون مندی از مشخصه های بارز کانادا می باشد ولی گذران زندگی و خو گرفتن با محیط بسیار مشکل می باشد.

 

3. به نظرتون موقعیت اجتماعی ایرانی‌ها در کشور مقصد چجوری هست؟ در کل رفتار مردم آن کشور با ایرانی‌ها چطور هست؟

در گذشته (20 سال پیش) مسلما برخورد با ایرانی ها بهتر بوده ولی در سالهای اخیر باتوجه به سیل عظیم مهاجران از کشورهای جهان سوم بخصوص ایران باعث شده که کمی دید مثبت نسبت به ایرانی ها کمتر بشه ولی در کل کامیونیتی ایران جزو کامیونیتی های موفق در کانادا شناخته می شود.

 

4. اگر بتونید زمان رو به عقب برگردونید، آیا باز هم همین تصمیم را برای رفتن می‌گرفتید یا نه؟

خیر.

5. خیلی از بچه‌ها تافل امتحان می‌دن و می‌گن کاش آیتلتس امتحان می‌دادیم و یا بر عکس. شما با توجه به شرایط کشور مقصد چه امتحانی را به بچه‌ها پیشنهاد می‌کنید؟

آیلتس.

 

6. تو کشوری که در حال حاضر ساکن هستید، بچه‌های کدوم رشته شانس بیشتری برای پیدا کردن شغل بهتر دارند و یا اینکه در کشور مقصد شانس اقامت دائم هست یا نه؟ چون بعضی از بچه‌ها رفتن و دکترا گرفتن و متاسفانه شانسی برای موندن در آن کشور پیدا نکردن. اگر بتونید توضیح کلی در این مورد هم بدید ممنون می‌شیم.

درحال حاضر رشته های کامپیوتر و IT راحت تر از سایر رشته ها جذب بازار کار می شوند و غالب اوقات دانشجویان موفق به اخذ اقامت دائم می گردند چون کانادا جزو کشورهای مهاجر پذیر بوده و ترجیحا اولویت را به افراد تحصیل کرده در این کشور می دهد.

Leave A Reply