نکات رایتینگ آیلتس : تسک دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک (9)

جزئیات در ساپورت ایده ها

Tip 5-2: Planning and organizing

در قسمت قبلی از برنامه ریزی برای نوشتن مقالات argument گفتیم. در این قسمت به سراغ برنامه ریزی و سازمان دهی مقالات discussion در رایتینگ آیلتس می رویم.

 

سازمان دهی مقالات discussion در رایتینگ آیلتس آکادمیک

بهتر است با یک نمونه سوال شروع کنیم:

Obesity is a growing problem in society. Discuss the causes and effects of this, and make suggestions to deal with this problem.

بخش های پر رنگ شده در سوال تسک مشخص می کند که این تسک از نوع discussion است. اگر خاطرتان باشد در قسمت قبلی در مورد مقالات argument صحبت کردیم. مقالات discussion هم شباهت زیادی به آنها دارند منتها در فرآیند برنامه ریزی و سازمان دهی other side را در نظر نمی گیریم. بنابراین، مراحل سازمان دهی مقالات discussion به شکل زیر خواهد بود.

مرحله اول و دوم

قبل از اینکه شروع کنیم ابتدا باید ببینید که صورت تسک دقیقا از شما چه می خواهد. همانطور که حدس زدید، سه کلمه کلیدی cause, effect, suggestions هستند که مشخص میکنند چه ایده هایی باید در مقاله تان بازتاب داده شوند.

برای مرحله اول و دوم (در مقالات argument) شما باید یک جدول تهیه می کردید و ایده های خود را برای هر دو طرف موضوع می نوشتید. برای مقالات discussion ما نیازی به طرف دوم نداریم. پس یک جدول یک ستونه کافیست. در این جدول باید ایده های خودتان را در مورد causes and effects موضوع و همچنین پیشنهاداتتان برای حل مشکل را بنویسید.

مرحله سوم از مقالات argument راجع به انتخاب یک طرف موضوع بعنوان نظر شخصی تان بود. این مرحله در مقالات discussion وجود ندارد. پس به سراغ مرحله بعدی میرویم.

مرحله چهارم

در این مرحله شما باید ایده هایی که در جدول نوشتید را بسط دهید. برای آنها مثال بیاورید و به عواقب بلند مدت آنها فکر کنید.

مرحله پنجم

مشخص کردن ساختار مقاله در این مرحله اتفاق می افتد. ساختار زیر بهینه ترین ساختار است. با توجه به زمانی که دارید احتمالا فرصت برای نوشتن مهم ترین دلایل و تاثیرات و همچنین پیشنهادتان خواهید داشت.

سازمان دهی مقالات discussion
سازمان دهی مقالات discussion

 

یک نکته مهم این است که با وجود شباهتی که در ساختار دارند، نباید از زبان تخصصی مقالات argument در مقالات discussion استفاده کنید. برای مثال عبارات زیر در مقالات argument کاملا کاربردی و عادی اند اما در مقالات discussion خیر.

in my opinion…

This leads one to wonder whether…

in conclusion…

مقالات discussion برخلاف argument تنها نظری کلی بر یک مشکل هستند و از جنبه های مختلف یک موضوع را بررسی نمی کنند، پس نیازی به نتیجه گرفتن وجود ندارد.

در قسمت های بعدی در رابطه با ساختار و سازمان دهی دیگر انواع مقالات در رایتینگ آیلتس آکادمیک صحبت می کنیم.

 

——————————————————————

Reference:

Guilfoyle, A. (2017). Practical IELTS strategies 4: IELTS writing task two [Academic module] (2nd ed.). Taiwan: Bookman Books

 

Leave A Reply