نکات رایتینگ آیلتس : تسک دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک (7)

جزئیات در ساپورت ایده ها

Tip 4-2: Organizing ‘argument’ essays based on ‘straight line’ style

در قسمت قبلی سه نوع سبک بیان نوشتاری و پرداختن به موضوع را در نگارش نشان دادیم و نوع مورد نیاز شما در مقالات آیلتس را نیز گفتیم. آن سبک را اصطلاحا سبک خط مستقیم می نامند. در این قسمت قصد داریم برای روشن تر شدن مطلب شیوه سازماندهی argument essays را با همان سبک بیان توضیح دهیم.

 

شیوه سازماندهی argument essays

برای سازماندهی agrument essays در آزمون آیلتس بر اساس سبک بیان خط مستقیم باید به نکات زیر توجه کنید:

  • مقالات argument دو نوع هستند: a) for and against b) opinion-led
  • مقالات argument در آیلتس معمولا از ما دو مورد زیر را انتظار دارند:

a) give our opinion

b) look at both sides of the issue

اولین خواسته یعنی a را معمولا در صورت تسک می بینید. اما خواسته b گاهی در صورت تسک مطرح می شود و گاهی خیر. برای داشتن یک مقاله بهتر و حرفه ای تر باید خودتان همیشه بخش b را نیز انجام دهید. اما چطور سازماندهی کنیم؟

به دو نوع سازماندهی argument essays در زیر دقت کنید

سازماندهی argument essays
سازماندهی argument essays

کدام یک بنظر شما بهتر است؟

اگر در نقطه اول وقتتان تمام شود، مقاله for and against شما فقط یک روی سکه را توضیح داده و یک طرفه است و نظر خود را نیز نداده اید. وقتی نظر شما در مقاله مطرح نشود مقاله ضعیف خواهد بود. چراکه خواننده متوجه نمی شود که نویسنده چه موضعی داشته است. در واقع مقاله تان بطور عجیبی بی سر و ته خواهد بود.

در مقابل در نوع opinion led شما تا نقطه اول نظرتان را معرفی کرده اید و آن را ساپورت هم کرده اید. تنها مشکل این است که مقاله تان یک طرفه است و طرف دیگر قضیه را مورد بحث قرار نداده اید. برای این مشکل حتما از شما نمره ای برای معیار task response کسر خواهد شد (البته در صورتی که در صورت تسک از شما خواسته شده باشد هر دو طرف را مورد بحث قرار دهید).

اگر در نقطه دوم وقتتان تمام شود، مدل for and against همچنان بدون نظر شخصی تان خواهد بود که بسیار ضعیف است. اما مدل opinion led نه تنها نظر و ساپورت آن را دارد بلکه طرف دوم را نیز مورد بحث قرار داده است و متوازن شده است. پس از آنجایی که بسیار محتمل است شما وقت کم بیاورید بهترین مدل برای سازماندهی argument essays مدل opinion led است. بجز این دلایل دیگری برای برتری این مدل وجود دارد که در نکات بعدی مورد بحث قرار می دهیم.

 

——————————————————————

Reference:

Guilfoyle, A. (2017). Practical IELTS strategies 4: IELTS writing task two [Academic module] (2nd ed.). Taiwan: Bookman Books

 

 

 

 

 

 

Leave A Reply