۱۰ سؤال رایج در مورد بخش ریدینگ آیلتس

بخش ریدینگ آیلتس

بخش ریدینگ آیلتس

بخش ریدینگ آیلتس یکی از بخش هاییست که داوطلبان معمولا با کمبود زمان مواجه می شوند. برای اینکه بتوانید سرعت عمل و دقت خود را بالا ببرید باید چند تکنیک لازم را بیاموزید. اما پیش از آن نیاز دارید در مورد این بخش بیشتر بدانید تا بتوانید خود را آماده کنید. برای این منظور، ده سؤال رایج در مورد این بخش از آزمون آیلتس را بهمراه جواب برای شما آماده کرده ایم.

1. تفاوت بین ریدینگ آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک چیست؟

در بخش ریدینگ آیلتس جنرال متن و سؤالات ساده ترند. متن ها کوتاه اند. و موضوعات آنها بیشتر اطلاعی است. برای مثال اطلاعاتی که شما در یک برگه تبلیغاتی خواهید دید. اما در آیلتس آکادمیک معمولا سه متن طولانی و پیچیده تر خواهید داشت. سؤالات کمی سخت ترند. موضاعات شامل مسائل آکادمیک است. اما شما نیازی ندارید تا درمورد آن موضوعات اطلاعات و دانشی داشته باشید.

2. اول باید سؤالات را بخوانیم یا متن را؟

اول بهتر است یک ایده کلی از متن بدست آورید. پس متن را سریع مرور کنید. با این کار موضوع اصلی و ساختار متن را متوجه می شوید. همچنین، برایتان راحت تر خواهد بود تا منظور سوالات را متوجه شوید و بخش مرتبط با سوال را در متن پیدا کنید. برای این منظور نباید بیشتر از 5 دقیقه وقت بگذارید. تنها هر پاراگراف را برای درک موضوع اصلی آن پاراگراف مرور کنید و به سراغ پاراگراف بعدی بروید.

3. چه نوع سوالاتی در ریدینگ آیلتس خواهیم دید؟

در بخش ریدینگ آیلتس شما با سوالات متنوعی مواجه می شوید. (برای اطلاعات بیشتر به اینجا سری بزنید). ممکن است چند گزینه ای باشد، صحیح غلط باشد، انتخاب عنوان مناسب برای هر پاراگراف باشد و غیره.

4. چقدر زمان برای هر سوال می توان صرف کرد؟

شما کلا یک ساعت برای بخش ریدینگ آیلتس زمان دارید. اگر 15 دقیقه را برای خواندن متن ها وقت صرف کنید، 45 دقیقه زمان خواهید داشت تا به 40 سوال این بخش پاسخ دهید. توصیه می شود بیشتر از 1 دقیقه برای هر سوال وقت نگذارید. در اخر زمان خواهید داشت تا به سوالات سخت برگردید و بیشتر فکر کنید.

5. چند واژه انگلیسی باید بدانم تا بتوانم نمره خوبی از بخش ریدینگ کسب کنم؟

سوال سختیست. شما هر قدر هم که لغت بدانید مطمئنا با لغات جدید و ناآشنا در متن مواجه می شوید. برای اینکه مشکل واژه نداشته باشید بهتر است مهارت حدس زدن معنای واژه های ناآشنا و پیدا کردن هم معنی یا توصیف آنها در متن را در خود تقویت کنید.

6. نمره بخش ریدینگ چطور محاسبه می شود؟

شما نمره ای از 40 خواهید گرفت که پس از آن از 9 نمره ای به بخش ریدینگ شما اختصاص می یابد. برای اطلاعات بیشتر به اینجا سری بزنید.

7. چه نمره ای از بخش ریدینگ لازم دارم تا بتوانم وارد دانشگاه شوم؟

به دانشگاه بستگی دارد. بیشتر دانشگاه ها نمره هر بخش برایشان اهمیت ندارد و تنها نمره کلی شما را مد نظر قرار می دهند. اما اگر می خواهید در دانشگاه انگلیسی زبانی تحصیل کنید باید حداقل نمره 6 را از بخش ریدینگ کسب کنید.

8. آیا بخش ریدینگ آیلتس نمره منفی دارد؟

خیر. شما نمره ای را از دست نمی دهید اگر اشتباه به سوالی پاسخ داده باشید.

9. می توانم از خودکار یا مداد استفاده کنم؟

برای بخش ریدینگ و لیسنینگ باید از مداد استفاده کنید. اما بخش رایتینگ می توانید از خودکار یا مداد استفاده کنید.

10. آیا دیکته صحیح کلمات برای پاسخ دادن به سوالات مهم است؟

بله. اگر پاسخ شما اشتباه اسپلینگ داشته باشد بعنوان پاسخ نادرست تلقی خواهد شد.

 

 

Leave A Reply