ریدینگ انگلیسی: بهبود مهارت ریدینگ با داستان کوتاه

بهبود مهارت ریدینگ با داستان کوتاه

مهارت ریدینگ

مهارت درک مطلب یا ریدینگ را می توان به سادگی بهبود بخشید. برای این کار لازم است فقط بخوانید. اما اگر می خواهید سریعتر بهبود حاصل شود روش زیر را به شما پیشنهاد می کنیم. برای بهبود مهارت ریدینگ با داستان کوتاه به نکات زیر توجه کنید.

 

بهبود مهارت ریدینگ با داستان کوتاه

برای اینکه در حین خواندن منفعل نباشید، سه نکته زیر مهم است:

 

  1. پیش از خواندن:

سعی کنید سریع شروع به خواندن نکنید. ابتدا به عنوان نگاهی بیاندازید و سعی کنید در مورد موضوع کمی حدس بزنید. می توانید از خود سوالاتی بپرسید و سعی کنید به انگلیسی به آنها پاسخ دهید. اگر تصویر در متن وجود دارد، به تصاویر نگاه کنید. آنها را برای خود توصیف کنید. حدس بزنید داستان از چه قرار است.

  1. حین خواندن:

به اتفاقات و شخصیت های داستان توجه کنید. از خود سوالاتی بپرسید. برای مثال چرا این اتفاق افتاد؟ انگیزه شخصیت داستان از این کار چه بود؟ و …

نکته دیگر هنگام خواندن این است که سعی نکنید تمام لغات جدید را در دیکشنری چک کنید. این کار هیچ کمکی نمی کند. بهترین روش حدس زدن معنا از بافت است. ابتدا کمی مشکل است اما پس از تمرین بسیار برای تان راحت تر می شود. در نهایت اگر واژه ای کلیدی وجود دارد و نمی توانید آن را حدس بزنید می توانید از دیکشنری کمک بگیرید.

  1. بعد از خواندن:

پس از آنکه خواندن را به اتمام رساندید، سعی کنید خلاصه ای از آنچه خواندید را بازگو کنید. نظرتان را راجع به داستان بیان کنید. می توانید داستان را با آنچه پیش از خواندن حدس زده بودید مقایسه کنید. به ارتباط این داستان با زندگی خودتان فکر کنید و اگر تجربه یا خاطره ای مرتبط داشتید بازگو کنید.

بهتر است داستان را بیش از یک بار بخوانید.

 

انتخاب متن مناسب

نکته ی کلی لازم به ذکر این است که هنگام انتخاب متن نیز حتما به سطح آن دقت کنید. اگر متن برای شما خیلی آسان یا خیلی مشکل باشد، احتمال زیاد نتیجه ی خوبی برای تان نخواهد داشت.

یکی از روشهای صحیح انتخاب متن با سطح مناسب این است که شما باید بطور اتفاقی یک پاراگراف از داستان مورد نظر را بخوانید. اگر بیشتر از سه یا چهار واژه ی جدید پیدا کردید، بهتر است به سراغ یک سطح پایین تر بروید.

 

مطالب مرتبط با ریدینگ:

دانلود New Scientist؛ (June 15th)
نمونه سؤال ریدینگ آیلتس
5 نکته کلیدی در بخش ریدینگ آیلتس برای مدیریت زمان

Leave A Reply