نکات رایتینگ آیلتس ، IELTS Writing: Task one (قسمت هشتم)

نظر شخصی در تسک دوم رایتینگ آیلتس

Tip 8: Structuring the Overview

در قسمت قبل نکات رایتینگ آیلتس استدلال کردیم که در این تسک باید یه بخشی رو به overview اختصاص بدید تا بتونید نمره ای بالاتر از 5 بگیرید. همچنین یه فرآیند سه مرحله ای رو آموزش دادیم تا بتونید راحت و در زمان کوتاهی یک overview کامل و روش بنویسید. در این بخش چند نکته راجع به ساختار overview در اختیارتون قرار میدیم.

 

نکات رایتینگ آیلتس : ساختار یک overview

  • بخش overview رو طوری شروع کنید که خواننده متوجه شه میخواد یک overview بخونه. مثلا با کلماتی مثل Generally speaking, In general, On the whole, Overall, The main message is that…, Looking first as a whole, Over the whole period,… شروع کنید.
  • از اعداد و ارقام استفاده نکنید چون این جزئیات به پاراگراف های بعدی تعلق داره.
  • اطلاعاتی کلی رو انتخاب کنید که درخوره یک پاراگراف overview باشه. در قسمت هفتم نکات رایتینگ آیلتس توضیح دادیم چطور این اطلاعات رو انتخاب کنید و با چه زبانی بیان کنید.
  • از جملات fluff ( قسمت ششم نکات رایتینگ آیلتس ) پرهیز کنید. در غیر این صورت مصحح فکر میکنه که شما نتونستید یک پیام کلی از گراف برداشت کنید.

تا اینجا متوجه شدیم که باید یک overview داشته باشیم و این overview باید اطلاعات کلی رو در بربگیره و یک مقدمه خوب داشته باشه. حالا سوال اینجاست که این پاراگراف رو باید کجا قرار بدیم؟

دو نوع ساختار میتونه نوشته شما داشته باشه:

  1. مقدمه>> overview >> پاراگراف بدنه 1 >> پاراگراف بدنه 2
  2. مقدمه>> پاراگراف بدنه 1>> پاراگراف بدنه 2 >> overview

هر دوی این مدل ها منطقی هستند. اما از آنجاییکه پاراگراف overview بخش مهمی از رایتینگ شماست و در نمره شما تاثیرگذاره بهتره با ساختار A شروع کنید که اگه وقت کم آوردید این بخش از رایتینگتون رو حداقل نوشته باشید و نمره شو بگیرید.

در بخش بعدی راجع به پاراگرافهای بدنه رایتینگ صحبت خواهیم کرد.

 

——————————————————————

Reference:

Guilfoyle, A. (2017). Practical IELTS strategies 3: IELTS writing task one [Academic module] (2nd ed.). Taiwan: Bookman Books

Leave A Reply