آشنایی با نحوه نوشتن نامه رسمی در رایتینگ آیلتس جنرال

نامه رسمی در رایتینگ آیلتس

نامه رسمی در رایتینگ آیلتس

در تسک اول رایتینگ آیلتس باید یک نامه بنویسید. گاهی این نامه غیر رسمی است و گاهی رسمی. در ادامه شما را با نحوه نوشتن یک نامه رسمی در رایتینگ آیلتس جنرال تسک اول آشنا می کنیم. حتی اگر داوطلب آزمون آیلتس نیستید و برای اهداف تجاری یا آکادمیک نیاز به نوشتن نامه یا ایمیل به انگلیسی دارید، این راهکار به شما کمک خواهد کرد.

یک نمونه سوال

بهتر است کار خود را با طرح یک نمونه سوال شروع کنیم. تسک زیر را به دقت بخوانید.

You recently went on holiday with your family to an island resort. Upon your return home, you discovered that you had forgotten a very valuable item there.

write a letter to the hotel manager to inform him/her of your problem. In the letter, you should:

  • Describe the item
  • Say why it is important to get the item back
  • Say the manager what you would like him/her to do.

شما برای این تسک 20 دقیقه زمان دارید و باید حداقل 150 واژه بنویسید. همچنین به یاد داشته باشید که لازم نیست آدرسی بنویسید. گاهی در تسک به شما می گویند که چطور نامه را شروع کنید. مثلا برای تسک بالا از شما خواسته می شود که با Dear Sir or Madame, شروع کنید.

 

محتوای نامه

  • توصیف آن شی ای که جا گذاشته اید: کلماتی که برای توصیف آن به کار می برید مهم اند. هرچه جزئیات بیشتری توصیف شما داشته باشد کمتر لازم است بنویسید. بنابراین از یک شی بسیار unique استفاده کنید. یک توصیف کلی ننویسید یک توصیف unique و با جزئیات بنویسید طوری که خواننده بتواند راحت شی را شناسایی کند. برای مثال راجع به لپ تاپ تان می خواهید بنویسید. می توانید از استیکری که بر روی آن دارید بگویید. همچنین از رنگ و سایز و …
  • چرا آن شی برای شما مهم است. باید چند دلیل خوب و قابل باور بنویسید.می توانید از تجربیات شخصی تان کمک بگیرید. مثلا شما با لپ تاپتان کار می کنید و اطلاعات مهم و ارزشمندی بر روی آن دارید.
  • از مدیر هتل چه می خواهید: خیلی ساده و راحت و مستقیم خواسته تان را مطرح کنید. اما بصورت مودبانه. برای مثال از مدیر هتل می خواهید که لپتاپتان را برایتان ارسال کند.

plan نامه

در این تسک به شما گفته شده چطور شروع کنید پس مشکلی در شروع نامه ندارید. اما اگر به شما گفته نشده باشد و شما نمی دانید به چه کسی باید نامه را خطاب کنید می توانید به روش های زیر شروع کنید:

Dear Sir or Madam,

To Whom It May Concern:

  • ابتدای نامه باید خود را خیلی کوتاه و مودبانه معرفی کنید.
  • هدف از نوشتن نامه را در همان مقدمه بنویسید. خیلی مستقیم و کوتاه.
  • در پاراگراف (های) بدنه شروع می کنید به پاسخ دادن به تسک: توصیف شی، چرا آن شی برای شما مهم است، از مدیر هتل چه می خواهید.
  • نامه خود را با یک جمله مودبانه که تشکر شما در آن نهفته است تمام کنید. مانند :I appreciate your assistance in this matter.
  • از کلمات پایانی نامه فراموش نکنید. از انواع رسمی آن استفاده کنید. برای مثالBest regards, Sincerely,
  • نام تان را در انتها بنویسید.

نمونه پاسخ

نوشتن نامه رسمی در رایتینگ آیلتس
نوشتن نامه رسمی در رایتینگ آیلتس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهتر است نامه تان را کمتر از 200 کلمه بنویسید چراکه زمان کافی ندارید. می توانید از اطلاعات اضافی که مهم نیستند کم کنید. فقط بخاطر داشته باشید که نامه رسمی در رایتینگ آیلتس باید کوتاه، ساده و مستقیم باشد. همچنین باید از زبان رسمی و مودبانه استفاده کنید.

 

مطالب زیر نیز کمک خواهند کرد.

نامه نگاری به زبان انگلیسی : اجزای یک ایمیل یا نامه کاری
نکات رایتینگ آیلتس :تسک دوم رایتینگ آیلتس جنرال
نکات رایتینگ آیلتس : رایتینگ آیلتس جنرال ، تسک اول

Leave A Reply