نکات رایتینگ آیلتس : تسک دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک (22)

جزئیات در ساپورت ایده ها

Tip 10: The Body: Varying the grammar

در قسمت قبلی راجع به اهمیت استفاده از ابزارهای مختلف برای پرهیز از تکرار واژگان گفتیم. تکنینک lexical chain را نیز معرفی کردیم. در این مطلب به سراغ اهمیت تنوع ساختارهای گرامری در رایتینگ آیلتس می رویم. در مطالب پیشین نیز از این نکته بسیار گفتیم و ساختارهای پیچیده متنوعی را معرفی کردیم که به شما کمک می کنند یک مقاله خوب با ساختارهای ساده و پیچیده داشته باشید. 

 

تنوع ساختارهای گرامری در رایتینگ آیلتس

بر اساس band descriptor آیلتس در بحث رایتینگ، به طور واضح بیان شده است که ساختارهای گرامری مورد استفاده باید ترکیبی از جملات ساده و پیچیده باشد. بنابراین اگر شما تنها از جملات ساده (فاعل+فعل+مفعول) استفاده کنید نمره ای بالاتر از 5 نخواهید گرفت، چه بسا 4. در ادامه دو ساختار پیچیده بسیار مهم را معرفی می کنیم.

استفاده از relative clause

این ساختار گرامری باعث می شود که شما دو یا سه جمله مرتبط را با یک دیگر ادقام کنید و در نهایت یک جمله پیچیده داشته باشید. برای این کار از ضمایر موصولی استفاده می کنیم مانند which/where/who… برای اطلاعات بیشتر در مورد این ساختار به اینجا سری بزنید.

 

استفاده از present participial

هنگامی که بحث از تنوع ساختارهای گرامری در تسک اول رایتینگ آیلتس آکادمیک کردیم، درمورد این ساختار نیز سخن گفتیم. participial phrase ها ساختارهای رسمی هستن که برای بکار بردن در یک نوشتار رسمی و آکادمیک بسیار مناسبند. از اینجا می توانید درمورد آنها بیشتر بیاموزید.

 

مطالب زیر نیز می توانند در این رابطه بسیار مفید باشند:

گرامر آیلتس : جملات شرطی غیرواقعی unreal conditionals
جملات شرطی (بخش سوم: شرطی نوع ترکیبی)
جملات شرطی (بخش دوم: شرطی نوع دوم و سوم)
جملات شرطی (بخش اول: شرطی نوع صفر و اول)
گرامر آیلتس و تافل : وجه التزامی یا subjunctive در انگلیسی
6 راه ساده برای نوشتن جملات پیچیده (قسمت اول)

Leave A Reply