لیسنینگ آیلتس : چطور به سؤالات لیسنینگ آیلتس پاسخ صحیح دهیم؟ (4)

تمرکز در لیسنینگ آیلتس

انواع سؤالات لیسنینگ آیلتس

تاکنون راهکارهایی برای پاسخ گویی بهتر و سریع تر به سؤالات چندگزینه ای ، matching، و note-completion بهمراه نمونه سؤالاتی از هریک، یاد گرفتیم. در این قسمت دیگر انواع سؤالات لیسنینگ آیلتس را که ممکن است در آزمون با آن مواجه شوید را مرور میکنیم می کنیم.

 

سؤالات labeling a plan or map

در این نوع از سؤالات شما به یک فایل صوتی گوش می دهید که در آن یک نفر در حال توصیف نقشه یک ساختمان یا یک منطقه جغرافیایی است. نقشه به شما داده شده است بعلاوه فهرستی از برچسب ها. شما باید با توجه به صحبت های گوینده مکان های مختلف نقشه را با استفاده از فهرست، برچسب گذاری کنید. این نوع از سؤالات مهارت شما را در مکان یابی و توصیف جایگاه یک چیز می سنجد.

 

سؤالات labeling a diagram

شما به یک دیالوگ بین دو نفر گوش خواهید داد که در حال صحبت از چیزی هستند، مثلا یک ماشین. به شما دیاگرامی داده خواهد شد که برچسب گذاری نشده است و شما باید با توجه به دیالوگ از میان فهرستی، دیاگرام را برچسب گذاری کنید. این نوع از سؤالات فهم شما را از توصیفات ظاهری چیزی می سنجند.

 

سؤالات تکمیل flow chart

در این مدل از انواع سؤالات لیسنینگ آیلتس ، گوینده یا گویندگان یک فرآیند چند مرحله ای را توصیف می کنند. به شما خلاصه ای نوشتاری از این مراحل داده می شود. به این خلاصه flow chart می گویند. بعضی از اطلاعات در این خلاصه نوشته نشده است و بجای آن به شما چند گزینه داده می شود که باید از بین آنها گزینه مناسب را برای جای خالی انتخاب کنید. این نوع از سؤالات توانایی شما را در درک دستورالعمل و تشخیص main idea و main fact می سنجند.

 

بیشتر تمرین کنید!

برای تمرین و تقویت لیسنینگ خود و آشنایی بیشتر با انواع سؤالات لیسنینگ آیلتس به اینجا سری بزنید. همچنین از لینک زیر می توانید دو نمونه از سؤالات لیسنینگ آیلتس را بصورت رایگان و با احتساب بنداسکور انجام دهید.

دو نمونه سؤال لیسنینگ آیلتس

Leave A Reply