تجربه آزمون تافل ثمين

تجربه آزمون تافل

 تجربه آزمون تافل ثمين از زبان آموزان موسسه درخت جاويدان

? مركز آزمون: امير بهادر
? من امروز ۱۰ سپتامبر ساعت ۹ امیربهادر آزمون داشتم.
ریدینگ ها سخت بودن در حد سخت های tpo ها و سوالات vocabulary سخت بودن. ولی سوالاتش به سختی متن نبود.
سومیش در مورد این بود که چرا جانورهای غول پیکر قدیمی شمال آمریکا منقرض شدن. یکی از فرضیه ها شکار بی رویه تازه واردها بود و دومین فرضیه در مورد خشکسالی بود.
اینم بگم که ریدینگ ها کلا با آخرین چیزی که در مورد آزمون ۱۰ سپتامبر 2016 هست متفاوت بود.
موضوع ریدینگ ها یادم نیست دقیق ولی من دوتا سوال آخر از ریدینگ سوم رو نرسیدم.
? لیسنینگ لانگ بود و پکیج دوم فایلی که استاد دادن اومده بود. همونی که دانشجو میخواد کارت دانشجویی جدید بگیره.
اینو بگم که جواب سوالا رو مفهومی حفظ کنین نه با a,b,c,d یا حفظ چندتا کلمه کلیدی از گزینه. چون برای مکالمه گزینه ها کاملا با مفهوم یکسان ولی جمله بندی متفاوت بود. لکچر اول هیچ تغییری نداشت، حتی جای گزینه ها هم تغییر نکرده بود. لکچر دوم همه مدلی داشت. بقیه لیسنینگ ها متوسط بودن از نظر سختی.
یکی از لکچرها در مورد زیست‌شناس هایی بود که اگرچه نقاش نبودن ولی مجبور میشدن برای کامل بودن مطالبشون از گیاه یا جانور مورد نظر نقاشی بکشن.
یکی دیگه که البته مکالمه بود، پسره با استادش در مورد موضوع مقاله ش که چی شد که alchemy (فکر کنم!!!) به chemistry تبدیل شد.
اینارو یادم میاد کلا.
? اسپیکینگ اول در مورد این بود که اگه قرار باشه یه درس تاریخ بردارین، کدومو انتخاب میکنین: تاریخ هنر، تاریخ قرن ۲۰ام، تاریخ علوم
سوال دوم این بود که معلم ها اگر تکلیف زیاد بدن به دانش آموزا بهتره یا نه.
سوم در مورد این بود که برا سالن مطالعه دانشکده ادبیات پریز برق بذارن برای لپ تاپ و پرینتر بذارن که دانشجوها نخوان تا student center که ده دقیقه فاصله داره راه برن.سوال چهار در مورد جانورانی بود که بین گونه های منقرض شده و گونه ی مدرن زندگی میکردن به اسم transition forms که مثالش یه ماهی بود که بعدا میاد رو خشکی زندگی میکنه.
سوال پنج در مورد این بود که دختره دوستش داره با ماشین میاد دیدنش ولی پارکینگ ندارن. میتونه تو خیابون پارک کنه یا پارکینگ خصوصی اجاره کنه.
سوال آخر هم در مورد مزایای استخدام کردن نیروی جدید از بین نیروهایی داخل شرکت بود. Interior hiring. اولیش اینه که شرکت هزینه تبلیغات نمیده و دومیش هم اینه که اون فرد زمان کمتری برای آموزش نیاز داره.
لیسنینگ های این قسمت روان و خوب بود و اونقدر مطلب ارائه میکرد که بشه ۶۰ ثانیه حرف زد راحت.
? رایتینگ اول در مورد یه داستانی بود که میگه یه کشیش ایرلندی، اولین اروپایی بوده که رفته آمریکا. ۱. چون چون جزیره به جزیره رفته جلو تا رسیده اونجا،۲. چون دانشمندا یه کشتی شبیه کشتی اون ساختن و دیدن میشه با اون امکانات این مسیرو رفت، ۳. تو آمریکای شمالی بعضی جاها الفبایی قدیم ایرلندی حکاکی شده.
لکچر با این دلایل رد میکنه متن رو:
۱.اونا یه جزیره های دیگه ای رفتن ولی فکر کردن گرینلند و ایسلند بوده. (ریدینگ عکس داشت و جزیره ها مشخص بودن)
۲. کشتی که جدیدا ساخته شده بزرگتر و قوی تر از مدل واقعی بوده
۳. کاراکتر های کشف شده شبیه الفبای ایرلندی بوده اما وسطش عکس و کاراکترهای دیگه هم بوده که ایرلندی نیستن.
رایتینگ آخر هم.این بود که دولت باید مثل جاده و امکانات رایگان دیگه، دسترسی به اینترنت رایگان هم فراهم کنه.

Leave A Reply