مصاحبه آیلتس : 10 اشتباه رایج در بخش اسپیکینگ

نمونه کامل مصاحبه آیلتس

مصاحبه آیلتس

می دانید که مصاحبه آیلتس سه بخش دارد و در هر بخش تسک متفاوتی است که باید پشت سر بگذرانید. برای توصیف بخش های مختلف به لینک های موجود در پایین این نوشته مراجعه کنید. اما در اینجا می خواهیم ده اشتباه رایج را گوشزد کنیم. این اشتباهات باعث می شود شما نمره ای بالاتر از 7 نگیرید.

1. آرامش خود را حفظ کنید!

وقتی استرس دارید با آزمونگر مثل یک ربات رفتار می کنید نه یک انسان. این باعث می شود که سبک گفتارتان بیش از اندازه رسمی شود. همچنین خیلی فراموش کار می شوید و ممکن واژگان را بخاطر نیاورید. سوال را متوجه نشوید و …

2. سوالات در بخش اول مربوط به شماست.

سوالات بخش اول روزمره اند. نیازی نیست که با پاسخ های عجیب غریب سعی کنید آزمونگر را تحت تاثیر قرار دهید. مثل یک مکالمه روزمره با دوستتان پاسخ دهید.

3. بیش از اندازه  فکر نکنید.

موقع صحبت کردن لازم نیست سعی کنید به همه جنبه های زبان توجه کنید. یعنی به تلفظ، گرامر، واژگان و … . این باعث می شود سرعت گفتار شما پایین بیاید و fluency خود را ازدست بدهد. فقط به سوال بطور طبیعی پاسخ دهید.

4. تنوع ساختارهای گرامری را به خود گرامر واگذار کنید!

منظور این است که لازم نیست سعی کنید به اجبار چند ساختار پیچیده را در پاسخ هایتان بگنجانید. وقتی طبیعی صحبت کنید ساختارهای گرامری متنوع خود به خود خواهند آمد. البته لازمه این اتفاق این است که پیش از امتحان شما روی مهارت اسپیکینگ تان بخوبی کار کنید.

5. بیش از اندازه به بخش های کیوکارد نچسبید!

در کیوکاردی که در بخش دوم مصاحبه آیلتس به شما داده می شود چند بخش برای شما نوشته می شود که به شما می گوید راجع به چه چیزهایی در دو دقیقه زمانتان صحبت کنید. مسلما نباید حرف های خارج از موضوع بزنید اما نباید مانند یک ربات تنها بطور جداگانه راجع به بخش های نوشته شده صحبت کنید. سعی کنید گفتارتان همبستگی داشته باشد و سیر منطقی داشته باشد. مثل رایتینگ. در غیر این صورت گفتارتان بسیار غیرطبیعی میشود.

6. پاسخ هایتان را به سوالات بخش سوم گسترش دهید!

بخش سوم سوالاتی است که سخت تر از بخش اول است. اما شما باید وقت بیشتری برای پاسخ به هر یک در نظر بگیرید. چیزی حدود 40 ثانیه برای هر سوال ایده آل است. یکی از راه های گسترش پاسخ تان این است که دلیل بیاورید. یا مثال بزنید.

7. ارتباط مهمترین مساله است.

شما برای توانایی تان در برقراری ارتباط تست می شوید. بنابراین نیازی نیست که از واژگان آکادمیک و عجیب غریب که رایج نیست استفاده کنید. مهم ترین مساله این است که بتوانید یک ارتباط موفق داشته باشید. سوالات مختلف و موضوعات مختلفی در مصاحبه آیلتس مطرح می شود پس شما نیازی نیست بیش از اندازه برای خودنمایی تلاش کنید.

8. قبل از آزمون به اشتباهاتتان گوش دهید.

صدای خود را ضبط کنید و گوش کنید تا اشتباهاتتان را بشنوید. این باعث می شود بتوانید مشکلاتتان را شناسایی کنید.

9. واضح باشید!

یکی از مهمترین مسائل این است که آزمونگر به وضوح متوجه شود که شما چه می گویید. پس اینکه لهجه نیتیولایک داشته باشید اهمیتی ندارد. اما سعی کنید که تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید تا بتوانید واضح آنها را بیان کنید.

10. قبل از آزمون تلاش خود را بکنید.

اگر به اندازه کافی خود را آماده نکنید و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی نکنید مطمئنا در هنگام مصاحبه آیلتس مضطرب خواهید بود.

اسپیکینگ آیلتس : Part zero! چطور در ابتدا تأثیر مثبتی روی آزمونگر بگذاریم؟

اسپیکینگ آیلتس : چند نکته برای بهبود عملکرد در بخش اول مصاحبه

اسپیکینگ آیلتس : چند نکته برای بهبود عملکرد در بخش دوم مصاحبه آیلتس

اسپیکینگ آیلتس : چند نکته برای بهبود عملکرد در بخش سوم مصاحبه آیلتس

Leave A Reply