نکات رایتینگ آیلتس : تسک دوم رایتینگ آیلتس آکادمیک (10)

جزئیات در ساپورت ایده ها

Tip 5-3: Planning and organizing

در قسمت های قبلی راجع به ساختار مقالات argument و discussion صحبت کردیم. اما در برخی از سوالات بخش رایتینگ آیلتس می بینیم که تسک ترکیبی از این دو است. حالا ببینیم ساختار مقالات ترکیبی در رایتینگ آیلتس چگونه باید باشد.

 

ساختار مقالات ترکیبی در رایتینگ آیلتس

بیایید با یک سوال شروع کنیم. نمونه تسک زیر از نوع ترکیبی است. به کلمات کلیدی why, good or bad توجه کنید:

Work is taking a more important role in people’s lives. Why are people working so much? Do you think this trend is good or bad?

همانطور که در نکات قبلی گفتیم، شما باید به تمامی بخش های یک تسک جواب دهید. بنابراین قسمت why یک discussion essay و سوال دوم یک argument essay خواهد بود. با ترکیب این ها یک mixed essay لازم است بنویسید. برای اینکه بتوانید به هر دو بخش تسک پاسخ دهید می توانید از یکی از دو ساختار زیر استفاده کنید.

 

"<yoastmark

فارغ از اینکه کدام یک از ساختارهای بالا را ترجیح می دهید، می توانید پاسخی کامل به تسک بدهید. پاراگراف ها واضح و منطقی تقسیم شده اند و مشکلی از بابت ساختار نخواهید داشت.

یک نکته کلی

یک نکته کلی در رابطه با ایده هایی که باید در مقالات خود بنویسید این است که از subject-specific بودن ایده هایتان باید اطمینان حاصل کنید. یعنی اینکه برای مثال وقتی شما می خواهید راجع به فواید پیوستن به ارتش صحبت کنید باید به دلایلی اشاره کنید که تنها از راه پیوستن به ارتش محقق می شود. برای نمونه:

  • ارتش باعث می شود که شما به لحاظ فیزیکی قوی و متناسب شوید.

این ایده ی خوبی نیست چراکه شما با ورزش کردن هم می توانید به تناسب اندام برسید!

نمونه دیگر:

  • ارتش خصوصیات شخصیتی خاصی را در جوانان به وجود می آورد که در مشاغل دیگر کمتر بچشم می خورد.

این ایده ی خوبیست چراکه به موضوعی خاص در مورد خدمت در ارتش اشاره کرده اید.

 

——————————————————————

Reference:

Guilfoyle, A. (2017). Practical IELTS strategies 4: IELTS writing task two [Academic module] (2nd ed.). Taiwan: Bookman Books

 

 

Leave A Reply