رایتینگ آیلتس، نکاتی درمورد IELTS Writing : Task one (قسمت پنجم)

نظر شخصی در تسک دوم رایتینگ آیلتس

Tip 5: Do not give opinion

 

در بخش چهار درباره سبک نوشتاری قابل قبول در رایتینگ آیلتس صحبت کردیم. در این بخش در نظر داریم درمورد مطالب غیرمجاز بحث کنیم. منظور از مطالب غیرمجاز مطالبیه که مطرح کردن اونا در رایتینگ آیلتس : تسک یک غیرقابل قبوله و باعث کسر نمره میشه. همونطور که میدونید در تسک یک از شما خواسته میشه که یک گراف رو توصیف کنید یا خلاصه کنید. باید اطمینان حاصل کنید که در این تسک از رایتینگ آیلتس نظر خودتون رو مطرح نکنید یا توضیحی از خودتون اضافه نکنید که از گراف قابل دریافت نیست. در واقع این موارد در تسک دوم بلامانع هستند اما در تسک اول مجاز نیستن و بعنوان مطلب غیرمرتبط شناخته میشن.

 

از نوشتن چه مطالبی باید در رایتینگ آیلتس: تسک اول پرهیز کنیم؟

اگه نگاهی به توضیحات بند اسکور آیلتس بندازیم می بینید که چطور به رایتینگ آیلتس : تسک یک شما نمره داده میشه.

Band 5: Generally addresses the task; the format may be inappropriate in places.

Band 6: Addresses the requirements of the task.

Band 7: Covers the requirements of the task.

همونطور که از این توصیفات مشخصه، مطالبی که براساس دانش خود ما یا نظر شخصی ما باشه در این تسک از رایتینگ آیلتس جایی نداره. بنابراین، ممکنه یه رایتینگ از لحاظ نوشتاری بسیار در سطح بالای باشه اما چون مواردی که در تسک خواسته شده رو پوشش نمیده، نمره پایینی کسب میکنه. پس سعی کنید از جملات و کلماتی که نشون میدن شما چیزی رو assume کردین، یا judge کردین و یا دارین سعی میکنید که explain کنید، استفاده نکنین. برای مثال جمله زیر رو در نظر بگیرید. می تونید حدس بزنید کدوم کلمه داره برداشت شخصی نویسنده رو منتقل میکنه؟

 

  • The profit for Noble Park is too low.

 

درسته. کلمه too با معنای منفی درواقع نظر شما رو منعکس میکنه. یک جایگزین مناسب برای این کلمه، واژه relatively هستش. در جملات زیر کلماتی که زیر آنها خط کشیده شده همگی از کلماتی هستند که باید با دقت بکار برده بشن. کلمات داخل پرانتز جایگزین های مناسب آنها هستند.

Gold is the most important. (biggest)

The station is packed in the morning. (busiest)

Local government did not want to develop the west. (opted to not)

The company preferred to hire men. (Men constitute the majority of the employees.)

Most people choose money as most important because we live in a materialistic society. (Concordant with the materialistic ethos, most people choose money.)

نکته قابل ذکر اینه که درسته این موارد براساس برداشت شخصی شما یا دانش شما از جهان بیرونه اما گاهی وقتا کاربرد اونا ضرری نداره. در حقیقت نوعی واکنش طبیعی شما به حقایقی هستش که از گراف دریافت کردین. اما باید سه نکته رو در نظر داشته باشین:

  1. همیشه صداقت رو مد نظر قرار بدین.
  2. همچنین بسیار به ندرت استفاده کنین.
  3. سعی کنید که با احتیاط نظرتون رو بیان کنید و از فاعل اول شخص استفاده کنید تا مشخش بشه که از گراف این اطلاعاتو نگرفتین.

 

——————————————————————

Reference:

Guilfoyle, A. (2017). Practical IELTS strategies 3: IELTS writing task one [Academic module] (2nd ed.). Taiwan: Bookman Books

Leave A Reply