اسپیکینگ آیلتس : چند نکته برای بهبود عملکرد در بخش دوم مصاحبه آیلتس

کیوکاردهای آیلتس

در بخش دوم مصاحبه آیلتس چطور عمل کنیم؟

چندی پیش مطلبی منتشر کردیم در رابطه با نکاتی برای بهبود عملکرد در بخش اول مصاحبه. در اینجا قصد داریم به سراغ بخش دوم مصاحبه آیلتس برویم. در بخش دوم مصاحبه آیلتس شما باید بین یک تا دو دقیقه بدون وقفه صحبت کنید. این بخش بطور کلی سه یا چهار دقیقه طول می کشد. ابتدا مصاحبه کننده به شما کارتی می دهد که موضوع صحبت شما را مشخص می کند. همچنین نکاتی که باید در صحبت تان به آنها اشاره کنید را در کارت خواهید دید. شما یک دقیقه فرصت خواهید داشت تا نکاتی برای صحبت در رابطه با موضوع یادداشت کنید. نگران کاغذ و خودکار نباشید! مصاحبه کننده آنها را در اختیار شما قرار می دهد. سپس زمان صحبت شما آغاز می شود. بعد از آن مصاحبه کننده یک یا دو سوال کوتاه در رابطه با همان موضوع از شما می پرسد.

اما در بخش دوم مصاحبه آیلتس نکات زیر را به یاد داشته باشید:

 

از یک دقیقه زمان خود برای آمادگی استفاده کنید

نکاتی را یادداشت کنید. بطور ایده آل برای هر سوال سه نکته را باید یادداشت کنید. در پایان این نوشته چند موضوع بسیار رایج برای بخش دوم مصاحبه آیلتس را مطرح میکنیم. سعی کنید یادداشت برداری سریع و کوتاه را برای آنها تمرین کنید تا بتوانید در آزمون بهتر و سریع تر عمل کنید.

 

از کارت برای ساختاربندی صحبت هایتان استفاده کنید

کارت با طرح موضوع و نکاتی که باید شما به آنها اشاره کنید، ساختار مناسبی برای شروع صحبت تان، بدنه آن و پایان آن به شما می دهد.

 

صحبت تان را با اینکه می خواهید راجع به چه چیزی صحبت کنید، آغاز کنید

سعی کنید در ابتدا بگویید قصد دارید راجع به چه موضوعی صحبت کنید. با این روش مصاحبه گر می داند که صحبت راجع به چیست و چه انتظاری از بحث شما داشته باشد. هنگام بازگو کردن موضوع صحبت تان، بهتر است از کلماتی که در کارت داده شده استفاده نکنید. سعی کنید paraphrase کنید. مثال:

If the task card asks you to talk about a special place you might begin: I’m going to talk about a place that is special for me. This place is where my family come from…”

سعی کنید موضوع را در ذهن تان تصور کنید

در یک دقیقه ای که برای آمادگی به شما داده می شود، سعی کنید موضوع را در ذهن تان تصور کنید. بهتر است راجع به یک تجربه واقعی صحبت کنید. به این دلیل که صحبت راجع به چیزی که واقعا اتفاق افتاده است بسیار آسان تر است تا اینکه سعی کنید داستانی بسازید.

 

جزئیات را فراموش نکنید

در صحبت تان کمی از جزئیات موضوع را نیز مطرح کنید. این همچین کمک می کند تا صحبت کافی برای دو دقیقه داشته باشید!

 

از پاسخ دادن به نکته آخر کارت فراموش نکنید

معمولا نکته آخر هر کارت راجع به نظرتان در مورد آن موضوع است. حتما این بخش را در صحبت هایتان بگنجانید. این به شما کمک می کند که دو دقیقه وقتتان را پر کنید.

 

مهارتتان در استفاده از واژگان را به نمایش بگذارید

این بخش فرصت مناسبی برای نشان دادن مهارتتان در کاربرد واژگان متنوع است. به این دلیل که شما در مورد موضوعی آشنا صحبت می کنید و می توانید به راحتی از واژگان استفاده کنید.

 

تمرین کنید

می توانید صدای خود را برای تمرین ضبط کنید یا با یکی از دوستانتان تمرین کنید. اینقد این کار را تکرار کنید تا بتوانید برای دو دقیقه صحبت کنید.

 

چند موضوع بسیار رایج در بخش دوم مصاحبه آیلتس

– Describe a restaurant you enjoyed visiting.
– Describe a meal you remember.
– Describe a teacher who had an influence on you.
– Describe a film you have seen which left a strong impression on you.
– Describe a friend you have had for a long time.
– Describe an event from your childhood that you remember well.

 

همچنین دانستن فاکتورهایی که برای نمره دادن وجود دارد به بهبود عملکردتان در مصاحبه آیلتس کمک می کند. این چهار مورد را می توانید از مطلب زیر بخوانید:

اسپیکینگ آیلتس : چطور در مصاحبه به شما نمره داده می شود؟

مطالب زیر نیز بسیار کمک کننده اند:

۷۸ موضوع برای بخش دوم اسپیکینگ آیلتس

ویدئو آموزشی: مهارت گفتاری IELTS بخش ۲ و ۳، نمره ۹

Edx IELTS: Speaking

ویدیوهای آیلتس سایمون – مهارت گفتاری (درس ۱ تا ۱۰)

دانلود کتاب اسپیکینگ برای آیلتس | Collins Speaking for IELTS

ویدیو آموزشی: اسپیکینگ بخش دوم – امتیاز ۹

۱۰۰ موضوع داغ داغ آیلتس ۲۰۱۷

۵۳ موضوع داغ داغ آیلتس ۲۰۱۷

 

Leave A Reply