انواع سؤالات ریدینگ GMAT و چند نکته

GMAT Reading ریدینگ GMAT

با چه نوع سؤالاتی در ریدینگ GMAT مواجه میشویم؟

قبل از هر امتحان دونستن این موضوع که با چه نوع سؤالاتی قرار است مواجه بشیم بخش بزرگی از اضطراب ما رو ازبین می بره. علاوه براین، دونستن نوع سؤالات باعث میشه ما بهتر بتونیم زمان خودمون رو در طول امتحان مدیریت کنیم. انواع سؤالات ریدینگ GMAT رو میخوایم در این بخش مرور کنیم تا شما بهتر بتونید برای بخش ریدینگ GMAT آماده شید. در پایان نیز ویدئو آموزشی در همین زمینه قرار دادیم که با توضیحات کامل تر و ارائه مثال بسیار کمک کننده خواهد بود.

بر اساس مدت زمانی که برای پاسخگویی به سؤالات درک مطلب بخش ریدینگ GMAT لازم داریم، سؤالات رو می تونیم به سه دسته general، specific و extrapolation تقسیم کنیم. سؤالات general به زمان کمتری نیاز دارند اما دو دسته دیگه زمان بیشتری رو واسه پاسخگویی طلب میکنن.

 

منظور از سؤالات General در ریدینگ GMAT چیست؟

سؤالات general معمولا با همون خوندن سریع اولیه متن قابل پاسخگویی اند. این دسته شامل سؤالات main idea, logical structure, and perspective میشه که خودشون انواعی دارند. پیشنهاد میکنیم که ویدئو رو نگاه کنید تا با کلمات کلیدی ای که در گزینه ها معمولا تکرار میشن آشنا بشید. همچنین اینکه هر کدوم از این نوع سؤالات چه چیزی از شما میخوان رو همراه با مثال متوجه شید.

پس با توجه به نوع سؤالات general، در خوندن اولیه متن باید به main idea و اینکه هدف از نوشتن این متن چی بوده رو سعی کنید متوجه شید. همچنین به ساختار منطقی متن یا همون logical structure دقت کنید. اکثر مواقع این موارد در پاراگراف مقدمه یا نتیجه گیری مطرح میشن.

 

منظور از سؤالات Specific در ریدینگ GMAT چیست؟

برای پاسخ گفتن به این دسته از سؤالات باید متن رو با دقت بیشتری بررسی کنیم. این دسته از سؤالات شامل سؤال های supporting idea میشه. معمولا باید به یک جمله یا بخشی از یک جمله در متن رجوع کنیم تا بتونیم پاسخ صحیح رو انتخاب کنیم. به همین دلیل بیشتر مواقع این سؤالات با according to the text یا همچین فریزهایی شروع میشن. برای توضیحات بیشتر در رابطه با این نوع سؤالات، ویدئو رو ببینید.

 

منظور از سؤالات Extrapolation در ریدینگ GMAT چیست؟

همینطور که از عنوانشون مشخصه، برای پاسخ گویی به این دسته از سؤالات باید به ورای متن بریم. یعنی اینکه سؤالاتی هستند که جوابشون به طور مستقیم در متن نیست. این دسته شامل سؤالات inference میشه که باید برای پیدا کردن جواب بین خطوط رو بخونید! همچنین این  دسته شامل سؤالات application میشه که برای پیدا کردن پاسخ صحیح باید خیلی دقیق متن رو فهمیده باشید چون باید اطلاعاتی که از متن به دست آوردین رو در یک موقعیت جدید اعمال کنید. برای کلمات کلیدی این نوع سؤالات ویدئو رو ببینید.

خب به راحتی میشه فهمید که سؤالات specific و extrapolation به زمان بیشتری برای پاسخگویی نیاز دارن. پس توجه داشته باشید که بیشتر وقت ریدینگ GMAT رو به اونا اختصاص بدین. نکته بعدی اینه که هیچوقت نمیشه با یه بار خوندن سریع به جواب این نوع سؤالات رسید. پس در خوندن اولیه تون وقتتون رو هدر ندید تا بتونید جواب اینا رو پیدا کنید. ویدئو رو از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود ویدئو GMAT Reading Comprehension Question Types

Leave A Reply