سوالات متداول در مورد مبحث واژگان در آزمون آیلتس

لغات ضروری آیلتس و تافل

واژگان در آزمون آیلتس

اکثر داوطلبان در مورد مبحث واژگان در آزمون آیلتس سوالاتی دارند. از آنجایی که بخشی جداگانه به واژگان اختصاص نیافته، این سوءبرداشت پیش می آید که مهارت واژگانی شما چندان اهمیتی ندارد. برای اینکه ابهامات شما را از بین ببریم، امروز به سه سوال متداول در مورد واژگان در آیلتس پاسخ می دهیم.

 

چرا باید واژگان خود را تقویت کنید؟

با وجود پکیج ها و تبلیغات مختلف درباره ی آیلتس که اکثرا ادعا می کنند شما را در مدت کوتاهی برای آزمون آماده می کنند، این باور پیش می آید که بدون داشتن دایره واژگانی بزرگی هم می شود نمره بالایی از آیلتس گرفت. چیزی که همیشه به آن اشاره کردیم این است که در تسک های مختلف بخش های اسپیکینگ و رایتینگ، 25% از نمره شما به معیار lexical resources بستگی دارد.

برای اینکه بفهمید مهارت واژگانی تان برای آیلتس کافی است یا نه، می توانید یک تست ساده انجام دهید. یکی از تسک های رایتینگ و یا اسپیکینگ را بخوانید. بعد به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • چقدر توانستید به راحتی منظور تسک را درک کنید؟
  • آیا می توانید برای کلمات کلیدی یک مترادف پیدا کنید یا به نوعی آن را paraphrase کنید؟
  • برای بیان ایده هایتان چقدر واژه ی مناسب سراغ دارید؟

اگر پاسخ تان به سوالات بالا برایتان راضی کننده نیست، یاید بیشتر روی تقویت واژگان تان تمرکز کنید.

در بخش های ریدینگ و لیسنینگ نیز واژگان جزء جدانشدنی آنهاست. درسته که لازم نیست تک تک کلمات ریدینگ را بدانید اما چیزی در حدود 95-98% واژگان را باید بدانید تا بتوانید به سوالات پاسخ دهید.

 

چه واژگانی را باید یاد بگیرید؟

فهرست های متنوعی برای واژگان مهم آیلتس وجود دارد. با این حال آمار زیر شاید بتواند به شما کمک کند که چطور واژگان خود را تقویت کنید:

  • 80% از واژگان متن های ریدینگ از بین 2000 واژه ی پرکاربرد زبان انگلیسی انتخاب شده اند.
  • 5.5% از واژگان از میان واژگان آکادمیک زبان انگلیسی انتخاب می شوند.
  • باقی واژگان، لغاتی هستند که به موضوع خاصی مرتبط می شوند و یا لغات کم کاربردی هستند.

 

چطور باید واژگان جدید را یاد بگیرید؟

روش های متنوعی برای یادگیری واژگان وجود دارد. در این میان نباید از ترجیحات شخصی خودتان نیز غافل شوید. اما از هر روشی که استفاده می کنید، باید بدانید که تنها حفظ کردن معنای آنها مهم نیست. باید لغات را از آن خود کنید. یعنی اینکه بتوانید به راحتی و به درستی با آنها جمله بسازید و آن را به کار ببرید.

یکی دیگر از روش های تقویت واژگان روش incidental است. این زمانی اتفاق می افتد که هدف شما از انجام فعالیتی یادگیری واژگان نیست اما یادگیری بصورت غیرارادی اتفاق می افتد. مانند زمانی که فیلم نگاه می کنید، کتاب می خوانید، پادکست گوش می دهید و غیره.

نکته دیگر در مورد یادگیری واژگان این است که بهتر است مطالبی که می خوانید یا گوش می دهید را از میان موضوعات متنوع انتخاب کنید. برای مثال اگر همیشه فیلم و سریال جنایی نگاه می کنید، مطمئنا واژگان مناسبی در مورد این موضوع می دانید اما صحبت از مشکلات محیط زیستی که می شود، نمی توانید به خوبی ایده هایتان را بیان کنید.

 

اگر سوال دیگری دارید برای ما در بخش نظرات کامنت بگذارید.

 

مطالب زیر را نیز نگاهی بیاندازید:

واژگان +8 برای اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس : Education

کالوکیشن های کاربردی برای آیلتس و تافل : درس هفتم eating

واژگان آیلتس برای بنداسکورهای 8 و 9 : environment

 

Leave A Reply