نکاتی درمورد IELTS Writing : Task one (قسمت چهارم)

نظر شخصی در تسک دوم رایتینگ آیلتس

Tip 4: Write in Formal Style

 

در قسمت های اول و دوم نکاتی کلی در رابطه با تسک اول رایتینگ آیلتس مطرح کردیم. در بخش سوم هم توجه شما رو به محورها جلب کردیم. این قسمت اختصاص پیدا میکنه به سبک نوشتاری شما در رایتینگ آیلتس . خب حتما میدونید که باید به سبک رسمی بنویسید. اما منظور از سبک رسمی چیه؟ در ادامه توضیح میدیم.

منظور از سبک رسمی نوشتاری (formal style) در رایتینگ آیلتس چیست؟

اولین موردی که باید مطرح کنیم مربوط به نکته اول این سری از نوشته ها میشه. اونجا اگه خاطرتون باشه گفتیم که باید رایتینگتون رو پاراگراف بندی کنید. روش پاراگراف بندی مدرن هم اینطوریه که باید یه سطر بین هر پاراگراف خالی بذارید. اگر خط اول هر پاراگراف رو هم با یه تو رفتگی یه سانتی متری شروع کنید خیلی خوبه.

مورد دوم اینه که در رایتینگ آیلتس از بکار بردن موارد زیر پرهیز کنید:

  1. واژه های محاوره ای مثل OK یا a lot of
  2. واژه های خیلی کلی و مبهم مثل things, stuff
  3. گرامر محاوره ای. مثلا از اول شخص و دوم شخص استفاده نکنید. از have got، pretty (as an intensifier), like (as a preposition) و مواردی از این دست استفاده نکنید.
  4. فریزهایی که در زبان گفتاری کاربرد دارند مثل anyhow, take a look at.
  5. phrasal verbs. بجای این فعل ها از فعل های اصلی هم معناشون استفاده کنید.

همچنین بهتره از موارد مخفف شده (مانند isn’t) استفاده نکنید. هم به این دلیل که این نوع ساخت ها رسمی محسوب نمیشن و نباید در رایتینگ آیلتس بکار برن و هم اینکه یک کلمه حساب میشن در واژه شماری، و کارتون رو برای رسیدن به حداقل تعداد کلمه در رایتینگ سخت تر میکنه! برای بهبود سبک نوشتاری رسمی میتونید متون رسمی مجلات انگلیسی رو بخونید.

دانلود مجله (Reader’s Digest (March2017

دانلود مجله (New Scientist (March 2017

دانلود مجله New Scientist, December 2017

دانلود مجله (New Scientist (November 2017

 

 

——————————————————————

Reference:

Guilfoyle, A. (2017). Practical IELTS strategies 3: IELTS writing task one [Academic module] (2nd ed.). Taiwan: Bookman Books

Leave A Reply