مهارت نت برداری در آزمون های تافل و آیلتس

مهارت نت برداری در تافل و آیلتس

مهارت نت برداری note taking

نت برداری یکی از مهارتهایی است که شما نه تنها برای یاد گرفتن زبان انگلیسی و گرفتن مدرک بین المللی آن نیاز دارید، بلکه در هر کلاس و جلسه کاری ای به شما کمک می کند. این روزها با وجود گوشی های هوشمند خیلی سریع صدا را ضبط می کنیم و سر فرصت نت هایی تمیز و مفصل می نویسیم. اما در جلسه امتحان نمی توانید همچین کاری بکنید! مهارت نت برداری در آزمون های تافل و آیلتس بسیار تعیین کننده است. گاهی در کلاس های آمادگی این آزمونها می بینیم که زبان آموزان هنگام نت برداری از یک لیسنینگ یا پیش از اسپیکینگ، شروع به نوشتن جملات کامل می کنند. با این کار وقت شما تلف می شود و نمی توانید تمام آنچه که باید را یادداشت کنید. در لیسنینگ نوشتن نت های طولانی باعث می شود بقیه مکالمه را از دست بدهید.

با نکاتی که در ادامه برایتان توضیح می دهیم این مهارت را در خود تقویت کنید.

چطور مهارت نت برداری را بیاموزیم؟

  • در نت برداری همه چیز را نباید بنویسید

مسلما سرعت صحبت کردن بسیار بالاتر از سرعت نوشتن ما است. بنابراین نوشتن تمامی آنچه می شنوید یا قرار است بگویید عملا امکان پذیر نیست. برای این منظور تنها باید به نوشتن نت های یک یا چند کلمه ای بسنده کنید. این ها باید کلمات کلیدی ای باشند که ممکن است فراموش کنید. با نگاه کردن به این کلمات کلیدی یادتان می آید که موضوع از چه قرار است.

  • از علائم اختصاری استفاده کنید

این نت ها را فقط شما قرار است بخوانید. می توانید هرطور که دوست دارید یک کلمه را بنویسید. طوری که کمتر وقت شما را بگیرد. البته اطمینان حاصل کنیدکه گیج کننده نباشد. برای مثال می توانید کلمه کلیدی تان را کامل ننویسید یا مثال بجای you از u استفاده کنید. برای صعود و نزول موردی می توانید از فلش های بالا و پایین استفاده کنید. می توانید از اشکال استفاده کنید و …

  • تنها مطالب مهم را نت برداری کنید

از هر موضوع فرعی و اطلاعات اضافی نت برندارید. تنها مواردی که می دانید بعدا لازمتان می شود و ممکن است آن را فراموش کنید. برای اینکه تشخیص دهید کدام اطلاعات مهم اند باید تا می توانید نمونه سوالات تافل و آیلتس را مطالعه کنید.

  • می توانید نت را فارسی بنویسید

اگر نوشتن شما به فارسی سریع تر از انگلیسی است، لزومی ندارد نت را به انگلیسی بردارید.

تمرین کنید!

 

مطالب زیر ممکن است کمک کننده باشد.

سه نمونه سوال رایتینگ تافل ۲۰۱۸ همراه با پاسخ

۳۰ اصطلاح مهم و کاربردی برای آزمون های تافل و آیلتس (۱)

نکات ریدینگ آیلتس : تکنیک keyword برای پیداکردن پاسخ صحیح

Leave A Reply