با کلمات جدید در یک متن انگلیسی چه کنیم؟ حدس زدن معنای لغات جدید

لغات اسپیکینگ آیلتس

کلمات جدید در یک متن انگلیسی

حتما تا بحال در حین خواندن مجلات، مقاله و کتاب های انگلیسی زبان به واژه های جدید برخورد کرده اید و از اینکه مجبور بودید هر دقیقه چندین بار از دیکشنری استفاده کنید، حوصله تان سر رفته است. از آن بدتر، دیدن کلمات جدید در یک امتحان زبان است. برای مثال در متن ریدینگ یا سؤالات لیسنینگ. نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که در مواجه شدن با کلمات جدید در یک متن انگلیسی نباید اولین راهکارتان باز کردن دیکشنری باشد. باید بتوانید مهارت حدس زدن معنای لغات جدید را در خود تقویت کنید. در ادامه چند راهکار به شما معرفی میکنیم.

چند روش برای حدس زدن معنای لغات جدید

  1. اولین روش این است که واژه جدید را برای خود با صدای بلند بخوانید. اگر قبلا واژه را شنیده باشید، این کار به شما یادآوری می کند.
  2. به ساختار واژه دقت کنید. سعی کنید بخش های مختلف را شناسایی کنید. برای مثال، ریشه واژه چیست؟ یا وندهای آن را جدا کنید. با استناد به دانش قبلی خود ممکن است بتوانید معنای کل یا بخشی از واژه را دریابید.
  3. به بافت زبانی اطراف واژه دقت کنید. جملات بعد را که در ادامه آن واژه آمده است بخوانید. ممکن است معنای این واژه در جملات بعدی تعریف شده باشد. یا به گونه ای منعکس شده باشد. اگر تعریف یا مثالی پیدا نکردید، از کل بافت زبانی سعی کنید معنای واژه را بطور کلی حدس بزنید.

اگر روش های بالا را برای حدس زدن معنای لغات جدید بکار بستید اما باز هم به نتیجه ای نرسیدید، از دیکشنری خود استفاده کنید. دیکشنری آخرین راهی باید باشد که انتخاب می کنید.

 

مطالب زیر نیز ممکن است کمک کننده باشند:

چند تکنیک مهم برای paraphrase کردن در مقالات و آزمونهای زبان

مهارت های درک مطلب : skimming و scanning

پادکست چیست؟

Leave A Reply