تقویت مهارتهای نوشتاری و گفتاری با استفاده از collocations

یادگیری collocations در زبان انگلیسی

تقویت مهارتهای نوشتاری و گفتاری با استفاده از collocations

 

یکی از ساده ترین راه های تقویت مهارت نوشتاری و گفتاری در آزمون های بین المللی، مانند آیلتس و تافل، استفاده کاربردی از collocations یا هم آیی است. قبل از هرچیز باید collocation را تعریف کنیم.

Collocation چیست؟

کالوکیشن به مجموعه ای از دو یا چند کلمه گفته می شود که معمولا با هم بکار می روند. مانند فعل tell و اسم lie در tell a lie . یعنی برای این اسم فعل مناسب tell است نه say، و معمولا با هم بکار برده می شوند. به چند مثال دیگر توجه کنید:

  • make money
  • do the dishes
  • make your bed
  • fall in love
  • make a mistake

چرا Collocation مهم است؟

کالوکیشن ها باعث می شوند که شما کاربر fluent  زبان بحساب آیید و زبان شما طبیعی بنظر برسد. یعنی اگر در مثال بالا هنگام نوشتن یا صحبت کردن فعل say را بجای کالوکیشن صحیح tell بکار ببرید، سریعا بعنوان کسی که مهارت زبانی اش ضعیف است شناسایی خواهید شد، و این امر در آزمون های بین المللی تاثیر منفی بر نمره شما خواهد گذاشت. همچنین کالوکیشن ها به ما کمک میکنند که با تعداد کلمات کمتر نظر خود را به بهترین و روشن ترین نحو ممکن بیان کنیم. این امر باعث صرفه جویی در زمان، مخصوصا هنگام نوشتن مقاله های بخش رایتینگ در آزمون های بین المللی، خواهد شد. علاوه براین ها، کاربرد کالوکیشن ها نمایانگر میزان دانش شما در زبان انگلیسی می باشد.

 

چطور مهارت استفاده از collocation را تقویت کنیم؟

اولین و شاید مهمترین روش برای یادگیری collocationها این است که تا می توانید خود را در معرض زبان انگلیسی قرار دهید. با خواندن کتاب، مجلات، رمان و غیره توانایی خود را در سبک های مختلف زبان انگلیسی تقویت کنید. هنگام خواندن کتاب یا مجلات کالوکیشن ها و اکسپرشن های مناسب را هایلایت کنید و هر چند وقت یکبار آنها را مرور کنید. به کتابهای صوتی و پادکستهای انگلیسی گوش دهید. فیلم، سریال، مستند و اخبار انگلیسی نگاه کنید. همچنین داشتن مکالمه با افراد انگلیسی زبان از طریق چت و ایمیل نیز کمک کننده خواهد بود.

یک روش دیگر آن است که هنگام یادگیری واژه های جدید، سعی کنید آنها را همراه با کالوکیشن هایشان بیاموزید. با این روش سرعت شما در یادگیری واژه افزایش پیدا می کند و کاریرد آن واژه برای شما آسان تر خواهد شد. کالوکیشن ها را می توانید از دیکشنری کالوکیشن یا با گوگل کردن کلمه مورد نظرتان پیدا کنید.

و در آخر، برای تمرین و یادگیری پرکاربردترین کالوکیشن های زبان انگلیسی به سایت زیر مراجعه کنید:

 

http://www.englishcollocation.com

 

منبع:

The IELTS Teacher, Lecture 21, at https://www.youtube.com/watch?v=deMyNIRwq6Y

Leave A Reply