بخش اسپیکینگ آیلتس: طول پاسخ ها در مصاحبه آیلتس

نمونه کامل مصاحبه آیلتس

مصاحبه آیلتس

تاکنون بسیار در مورد تسک های بخش اسپیکینگ آیلتس و نوع سوالات آن صحبت کرده ایم. همیشه گفته ایم که پاسخ هایتان نباید تنها یک کلمه ای باشد. مصاحبه ی آیلتس برای سنجش مهارت اسپیکینگ شماست و شما می بایست به اندازه ی کافی در طول آن صحبت کنید. اما این اندازه نباید از حد و حدود نیز بگذرد. در این مطلب به شما می گوییم طول پاسخ ها در مصاحبه آیلتس بهتر است چقدر باشد.

 

طول پاسخ ها در مصاحبه آیلتس

تسک اول

در تسک اول از شما سوالاتی در مورد زندگی شخصی تان پرسیده می شود. طول این تسک به طور کلی 4.5 دقیقه است. این سوالات معمولا ساده هستند. بنابراین پاسخ به آنها نباید بیشتر از 15 ثانیه طول بکشد. می توانید هر سوال را با یک الی سه جمله پاسخ دهید. اگر پاسخ های شما خیلی طول بکشد، آزمونگر مجبور می شود سوالات کمتری را از شما بپرسد تا زمان مصاحبه را مدیریت کند. با این کار شما فرصت صحبت در موضوعات متنوع را از دست می دهید.

 

تسک دوم

در تسک دوم همانطور که می دانید، از شما خواسته می شود یک تا دو دقیقه در مورد یک کیوکارد صحبت کنید. ویژگی کلیدی شما در این تسک fluency در صحبت باید باشد. در این بخش وقتی به دو دقیقه برسید، آزمونگر شما را متوقف می کند. پس می توانید به صحبت خود ادامه دهید تا زمانی که او شما را متوقف کند. اما، باید در همان مدت دو دقیقه به تمام سوالات کلیدی ای که در کیوکارد اشاره شده، پاسخ دهید. سعی کنید بصورت طبیعی به پاسخ گویی تان ادامه دهید.

 

تسک سوم

در بخش سوم، معمولا سوالات شخصی نیست و به موضوع تسک دوم مرتبط است. در این بخش می بایست کمی پاسخ های خود را طولانی کنید. تنها به چند جمله برای بیان نظر خودتان بسنده نکنید. مانند بخش رایتینگ، نظرتان را با مثال و دلیل ساپورت کنید. شما در این بخش می توانید برای هر یک از سوالات تا حدود یک دقیقه صحبت کنید. 45 ثانیه تا 60 ثانیه زمان پاسخ گویی مناسبی است.

 

مطالب زیر نیز مفیدند:

واژگان پیشرفته آیلتس : موضوع اقتصاد در آیلتس (2)
واژگان برای آیلتس: چطور از «هنر» حرف بزنیم؟

 

Leave A Reply